Workshop communiceren in beeld

Afgelopen maandag heb ik een bijdrage mogen leveren aan een workshop communiceren in beeld bij Ymere. Rico den Burger presenteerde de trends en de ontwikkeling van beeldgebruik en het effect van beeld. Ik heb me gericht op beeldgebruik in de praktijk met behulp van een case studie. Zelf enorm geinspireerd door de weetjes over beeldgebruik bij social media en wat beeld met ons brein doet. Berichten op FB en twitter doen het vele malen beter met foto en snapshot is het. Foto's worden de hele dag gemaakt en gebruikt op de telefoon en die vertellen het verhaal.

Ik vind het leuk om mensen te inspireren meer beeldgebruik toe te passen in elk stadium in het ontwikkelproces. Waarom? Om in te spelen op die behoefte van consumenten naar meer beeld in de communicatie. Zeker in het vastgoed is beeldgebruik nodig om een visie voor een project/gebied te bepalen en het vervolgens de eindgebruiker te laten voelen. En omdat ik er van overtuigd ben dat beeldgebruik je strategie/visie/concept verscherpt. 

Ik ga toch maar eens kijken naar dat snapshot ;-)